Pages

Thursday, January 5, 2012

Futsal 2 Venue Dalam 1 Malam

Kalau dulu di kedah boleh dikatakan setiap minggu hampir 4 atau 5 hari akan aku main futsal bersama - sama SKANDAL FC. di bawah ini merupakan antara ahli SKANDAL FC... Tetapi sekarang dengar kata SKANDAL FC dah berpecah dan dibuat pula team baru yang diberi nama GEMILANG FC.

atas dari kiri - aku, Faiz, Hafizi (Che lat)
duduk dari kiri - Safwan, Fariez

Banyak kenangan aku bersama dengan ahli - ahli SKANDAL FC ini. Disebabkan team ini jugalah aku letakkan nama FB aku AZLEE SKANDAL.... hehehe... namun semua itu sudah tinggal kenagan seperti mana lagu Saleem tu.... huhu.... rindu pun ada jugak nak sama - sama semula main dengan ahli SKANDAL FC. Aku pasti kalau kami gabung semula pasti corak permainan dulu dan sekarang dah tak sama..... 

OOPPSSS..... dah tersalah topik aku nie... hehe... aku sebanarnya nak cerita pasal apa yang terjadi pada malam nie... Hari ini (4 JANUARI) merupakan hari lahir aku yang ke 23... huhu dah makin tua la aku.... tak dak something spesel pun hari ini tetapi pada sebelah malamnya aku telah berjaya untuk main futsal di 2 tempat yang berbeza selama 2 jam. sejam di court futsal baru di bekas tapak kilang berhadapan dengan Hub Halal dan lagi sejam di gelanggang Ulu Bernam (nie port biasa).

Yang sejam awal tu aku tak rancang pun nak main, yang boleh membuatkan aku main tu pada pukul kira - kira 8.15 malam aku dapat panggilan dari En Azizi (Staf Fakulti aku belajar - Fakulti Pendidikan Kemahiran Hidup (FPTV)). Terkejut juga aku dapat panggilan tu, tak penah - penah dia telefon aku dah malam - malam. Ingat nak tanya pasal demonstrasi ambang new year hari tu ka apa ka...  hehehe... Rupa - rupanya dia nak ajak aku main futsal. aku pn apa lagi, pantang diajak ON je la.... rezeki kan... main kat tempat baru free palak tu.. huhu... Dia suruh aku cari lagi dalam 5 - 6 orang tapi dalam waktu ad hoc macam tu macam mana aku nak cari ramai - ramai, kalau aku telefon ajak yang lain pun mesti akan banyak soal jawabnya, main  dengan sapa lah pukul bapa start lah kena duit ke tak lah sapa lagi main lah macam - macam lah. So aku ambik keputusan aku ajak budak - budak rumah aku je la senang sikit. sepatutnya game mula pukul 8.00 malam tapi kami sampai dah nak dekat pukul 9.00 malam pun... so sejam je la kami main... penat jugak la sebabnya kami sampai ja terus kena main, tak sempat nak warming up pun. Kami seolah - oleh jadi universiti lawan dengan team Jabatan Tanah Tg Malim. Sepatutnya yang lawan staf - staf universiti tapi ntah macam mana geng - geng staf tak datang plak so kami nie dipanggil untuk memenuhi kekosongan tu la... depa tu datang dengan 3 team futsal kami nie plak 2 team pun tak sampai memeng penat r main.... Tapi walaupun penat ok la dapat gak merasa main dengan staf... hehe... 

Next venue - Gelanggang Ulu Bernam. Lepas abis ja game kat situ kami terus pergi ke Ulu Bernam (jauh berjalanan dari Perak ke Selangor, hehe) Jam menunjukkan pukul 10.10 malam tetapi yang datang ketika itu hanyalah Pidi sorang sahaja.... kehadiran sepatutnya semua pelajar lelaki Kemahiran Hidup (geng2 yg dok besa main je la... x semua pn) kehadiran yang macam nie yang sedekit mengecewakan aku, dekat setengah jam jugak la kami tunggu, datang sorang, sorang.... sampai kami masuk main dulu la, dalam tu ada la dalam 7 orang ja.... ermmm... pelik aku dengan depa nie.... tapi tak apa lah benda dah berlalu pn.. apa - apa pun aku enjoy jugak la malam nie berbanding pagi nie disebabkan KILLER PAPER yang aku ambik.... 

Nampaknya sampai di sini dulu la coretan aku pada hari bezday aku nie..... :-) tak dak yang istimewa pun hari ini.... ok... jumpa la di lain coretan... Assalammualaikum.... Bye.. Best For All......

No comments:

Post a Comment